ACTIVITAT 1: SITUAR-SE EN L’ESPAI GEOGRÀFIC EN EL QUAL ENS TROBEM

L’activitat que proposem té com a objectiu que els alumnes de Cicle Superior sàpiguen situar-se en l’espai geogràfic en el qual es troben i identificar els elements que componen un mapa físic.
Així doncs, la tasca consisteix a organitzar l’alumnat en grups cooperatius i cada grup disposarà d’un mapa de la zona en la qual es troben. En ell s’hi poden distingir les diferents poblacions, les infraestructures i el relleu que envolten el municipi de Vilobí d’Onyar. Mitjançant aquest mapa els alumnes hauran d’identificar i anotar la major quantitat dels elements que el componen sense consultar cap recurs cartogràfic. A continuació, utilitzant la pàgina web de l’institut cartogràfic i geològic  de Catalunya podran buscar el territori i els elements que els falten per  completar-lo. Per acabar l’activitat, posaran en comú com ha estat la recerca, si els ha estat complicat identificar els elements abans d’assegurar-se’n amb la pàgina web de l’institut cartogràfic i geològic de Catalunya i quins aprenentatges poden extreure després d’haver dut a terme aquesta pràctica. 

El mapa que s'utilitzarà: 

El procediment que vam fer servir per fer el mapa es el següent:




ACTIVITAT 2: CREEM UNA RUTA

L’activitat que proposem té com a objectiu que els alumnes de Cicle Superior siguin capaços de crear una ruta pels voltants del poble ajudant-se del Google Earth.
Així doncs, els alumnes s’organitzaran en grups cooperatius de 4 persones de manera que cada grup disposarà d’un ordinador per poder orientar-se pels voltants del poble. D’aquesta manera els nens i nenes seran més conscients de quins són els camins que estan més habilitats per poder dur a terme una ruta sigui a peu o amb bicicleta.
L’activitat consistirà a que els alumnes escullin la zona determinada dels voltants del poble que volen dur a terme la ruta i a continuació en facin una captura de pantalla. Un cop fet això, imprimiran el document i en traçaran el recorregut amb bolígraf o retolador i així els quedarà més clara la zona on es portarà a terme aquest recorregut.
Finalment, presentaran davant de tota la classe el seu disseny de ruta tot ajudant-se de la projecció dels camins a través del Google Earth. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada